niedziela, 8 czerwca 2014

Pizza ze szparagami i sosem migdałowym

  Miały być warsztaty, napaliłam się bardzo. Nie uczestniczyłam jeszcze w tego typu wydarzeniach. Korciło mnie, mogłam się czegoś nauczyć, a przy okazji poznać nowych ludzi, wymienić doświadczenia, ach...głowa pełna fajnych myśli. Musiałam tylko załatwić dzień wolny. Miałam pewne wątpliwości co do zasad uczestnictwa, więc wysłałam wiadomość, ale warsztaty chyba cieszyły się zainteresowaniem, bo moja wiadomość pozostała bez echa. Tak to już bywa, że na początku jest zawsze spina, żeby zdobyć fanów, klientów, a gdy już przychodzi sukces towarzyszy mu olewka. Ostatecznie i ja sobie odpuściłam. Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Na warsztaty nie poszłam, ale dostałam za to fajny przepis, trochę go urozmaiciłam. Zastanawiałam nad smakiem tej pizzy i obawiałam się czy będzie pasował do niej boczek, dlatego na pierwszej dałam tylko jeden plasterek. Sos migdałowy okazał się genialny. Przy tej pizzy nawet do głowy mi nie przyszło, żeby robić sos czosnkowy, a to zwykle jest dodatek obowiązkowy. Polecam zrobić trochę więcej sosu migdałowego i po upieczeniu polać nim pizzę.

Pizza ze szparagami i sosem migdałowym

Składniki:

Ciasto: (4 okrągłe spody lub duża blacha z piekarnika)

* 500 g mąki pszennej
* 300 ml ciepłej wody
* 1 łyżeczka cukru
* 1 saszetka suszonych drożdży (7 g) lub
   25 g świeżych drożdży
* 2 łyżki oliwy z oliwek
* 1 łyżeczka soli

Sos migdałowy:


* 100 g płatków migdałowych
* 3/4 szklanki śmietanki kremówki 30 %
* 2 i 1/2 łyżki soku z cytryny
* 1 łyżka oliwy z oliwek
* szczypta gałki muszkatołowej
* sól
* świeżo mielony pieprz

Dodatkowo:

* około 28 szparagów
* 20 cienkich plastrów wędzonego boczku
* 8 pieczarek pokrojonych w plasterki
* biała część pora
* 3 opakowania tartej mozzarelli po 150 g lub
   4 kulki mozzarelli w zalewie (125 g)
* parmezan do posypania

Przygotowanie:

Ciasto: Mąkę przesiewamy do miski, wsypujemy łyżeczkę soli i mieszamy. Drożdże wsypujemy  do ciepłej wody, dodajemy cukier, oliwę i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na 10 minut, do czasu, aż drożdże się spienią, po czym wlewamy do miski z mąką i mieszamy, aż składniki się połączą. Ciasto wyrabiamy przez 10 minut, powinno zrobić się gładkie i elastyczne, a co najważniejsze nie powinno kleić się do rąk. Ciasto w misce, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1 godzinę, aż podwoi swoją objętość.
Piekarnik nagrzewamy do 250 stopni.
Sos: Płatki migdałowe zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na 15 minut. Potem odcedzamy, przekładamy do pojemnika rozdrabniacza, dodajemy śmietankę, sól, świeżo zmielony pieprz, szczyptę gałki muszkatołowej i miksujemy. Przygotowany sos odstawiamy do lodówki, w tym czasie białą część pora kroimy na plasterki. Do miseczki wlewamy 3 łyżki oliwy z oliwek, wrzucamy pokrojonego pora i dokładnie mieszamy, dzięki temu nie spali się na wiór. Boczek wytapiamy na suchej patelni, pieczarki obieramy i kroimy na plasterki. Szparagi myjemy, odłamujemy zdrewniałe końcówki ( już one wiedzą w którym miejscu się złamać), można je natłuścić używając oliwy  wymieszanej z solą i pieprzem, albo położyć na nich wytopiony boczek i posypać świeżo zmielonym pieprzem.
 Przygotowujemy prawy sierpowy i uderzamy prosto w puszyste serce ciasta. Przyjemne uczucie :) Ciasto zagniatamy jeszcze przez 3 minuty i dzielimy na 4 części, a każdą rozwałkowujemy na cienki placek. Nierozwałkowane kawałki ciasta przykrywamy ściereczką, aby nie wyschły. Na okrągły placek dajemy sos migdałowy, sypiemy krążki pora, układamy szparagi, boczek i pieczarki. Pieczemy przez 10-13 minut, aż brzegi będą ładnie zarumienione. Możemy polać sosem migdałowym, tym, który dawaliśmy na spód pizzy.

Smacznego!!!









2 komentarze:

  1. Warsztaty czy pizza z sosem migdałowym... hmmm... PIZZA!
    Sos absolutnie genialny, ukradam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie PIZZA, a sos świetny, z czystym sumieniem mogę polecić i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń