poniedziałek, 24 listopada 2014

Sałatka z rukolą, kozim serem i kurczakiem

Coś w sam  raz na leniwy weekend.Tak miał wyglądać początek, ale weekend już za nami, a post sam się nie napisał hehe. Bywają ciężkie weekendy i taki miałam okazję właśnie zaliczyć, ani chwili wolnego, by zasiąść i skończyć to, co zaczęłam w piątek. Cóż na przyjemną poniedziałkową obiado-kolację również sprawdzi się idealnie, takie przedłużenie weeendu. Podobnie jak z pisaniem postu i do przepisu miałam już kilka podejść, ale zawsze czegoś mi brakowało i w efekcie wychodziło coś zupełnie innego. Przepis podejrzałam na Kwestii Smaku, dodałam jednak kurczaka, bo bez dodatku mięsnego, jakoś mi nie pasowało :) Można też zamienić roladkę sera koziego na ser pleśniowy camembert. Ser kozi ma dość wyraźny i specyficzny smak, trzeba jednak najpierw spróbować, by móc samemu zdecydować. Ja następnym razem zrobię z okrągłym camembertem, usmażę go w całości i dopiero na talerzu podzielę. Jeśli chodzi o rozbrojenie granatu, to najlepiej podzielić go na 4 części i każdą delikatnie rozchylić, a następnie łyżeczką wyciągać nasionka. Próbowałam uderzać łyżką w skórkę przepołowionego granatu, ale nie szło mi to tak łatwo jak w przypadku podzielenia na 4 części. Pamiętajmy też o tym, że granat wybucha i puszcza sok, który ciężko sprać.

Sałatka z rukolą, kozim serem i kurczakiem 


Składniki:

* 2 garści rukoli
* 1/4 owocu granatu
* 1roladka sera koziego (200 g)
* 4 łyżki oliwy
* 5 łyżek migdałów
* 6 łyżek żurawiny ze słoiczka
* 2 łyżki octu balsamicznego
* sól
* świeżo mielony kolorowy pieprz
* 1 pierś z kurczaka
* przyprawa arabska zatar



Przygotowanie:

Umytą rukolę układamy z boku talerza. Granat dzielimy na cztery części, a następnie delikatnie rozchylamy skórę i wyjmujemy ziarenka, które sypiemy na rukolę. Żurawinę mieszamy z 2 łyżkami octu balsamicznego i po połowie rozsmarowujemy na każdym talerzu. Pierś z kurczaka obieramy z błonek, najlepiej jeśli nie będzie zbyt gruba, lepiej się wówczas podsmaża. Jeśli jednak mamy spory kawałek można ją delikatnie rozbić, albo przeciąć w poprzek. Mięso posypujemy delikatnie solą, następnie przyprawą arabską zatar, całość podsmażamy na kilku łyżkach oleju, 3-4 minuty z każdej strony. Zdejmujemy i kroimy po ukosie na 1,5cm plasterki i układamy na rukoli. Podczas smażenia kurczak przygotowujemy dwie miseczki, do jednej wlewamy oliwę, a do drugiej wsypujemy migdały. Serek kozi kroimy na 1,5 cm plasterki, maczamy je w oliwie, a na koniec posypujemy migdałami, delikatnie dociskając. Wkładamy na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oliwy obsmażamy  przez około minutę z każdej strony, tak by uzyskać delikatny, złoty kolor. Migdałami, które pozostały na patelni posypałam rukolę. Serek kozi układamy na sosie z żurawiny.

Smacznego!!!





1 komentarz: