środa, 30 marca 2022

Babka z kajmakiem

 Piekłam ją dwa razy. Za pierwszym nie była idealna, zdecydowanie za krótko jak na mój piekarnik, dałam za mało ciasta na dół i kajmaku za dużo dlatego też była mokra. Nie poddałam się, bo mimo wszystko była bardzo smaczna. Moja mama nie wydawała się zadowolona, że znów ją piekę, bo skoro raz nie wyszła, to szkoda czasu i pieniędzy na kolejny niewypał. Uparłam się i nie żałuję, bo za drugim razem wyszła idealnie pyszna!!!

Korzystałam z przepisu z blogu Moje Wypieki


BABKA Z KAJMAKIEM  


Składniki:

* 200 g masła

* 150 g drobnego cukru do wypieków

* 4 duże jajka

* 250 g mąki pszennej

* 50 g skrobi ziemniaczanej

* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

* 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

* 2 łyżki mleka

* 200 g masy kajmakowej

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Polewa z białej czekolady:

* 50 g białej czekolady

* 20 ml śmietanki kremówki 30% lub 36%


Do miski dajemy masło i cukier, ucieramy do czasu, aż otrzymamy jasną i puszystą masę maślaną, wówczas dodajemy jajka, jedno po drugim i miksujemy, aż do połączenia się składników. Potem dodajemy wanilię i ucieramy. Bezpośrednio do utartej masy przesiewamy mąkę pszenną, skrobię ziemniaczaną i proszek do pieczenia i kolejno wlać mleko. Mieszamy delikatnie przy pomocy szpatułki, aż do połączenia składników, nie dłużej. Formę do babki o pojemności około 2,1 litra smarujemy masłem i oprószamy mąką pszenną, nadmiar strzepujemy. Na dno formy wykładamy warstwę ciasta, następnie dajemy łyżeczką gdzieniegdzie kajmak (nie za dużo), potem znów ciasto i ponownie kajmak, na koniec przykrywamy go ciastem. Końcówkę łyżeczki wkładamy w środek ciasta i robimy jakby ósemki. Masa i tak opadnie na dno. Pieczemy w temperaturze 165 stopni C, góra - dół, przez 40 minut po tym czasie przykrywamy folią i pieczemy jeszcze 15-20 minut. Wyjmujemy i studzimy na kratce.

Polewa:

Czekoladę łamiemy na kawałki, łączymy ze śmietanką i rozpuszczamy w kąpieli wodnej, następnie polewamy ostudzoną babkę. Na koniec dekorujemy, choć można to pominąć i śmiało zabierać się za jedzenie.

Smacznego!!!









2 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że wygląda świetnie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na bardzo smaczną, idealna babka na wielkanoc! Super

    OdpowiedzUsuń