niedziela, 27 kwietnia 2014

Sałatka z jajkiem, kurczakiem i brokułem

Wiosenna i kolorowa sałatka, sprawia, że nawet w pochmurny dzień może zaświecić słońce. Jej wykonanie nie wymaga ogromnego nakładu energii, jest szybka, a co najważniejsze przyjemnie się podjada :). Sałatki są świetne na zabicie pierwszego głodu, sprawdzają się na śniadanie,jako przekąska do pracy, na kolację, jednym słowem można je jeść kiedy tylko przyjdzie ochota. Dodatek kurczaka sprawia, że jest ona nie  tylko pożywna, ale też syta. Osobom, które jedzą bardzo dietetycznie i liczą każdą kalorię radzę nie dodawać majonezu, a sałatka i tak będzie pyszna. Sama miewam dni kiedy lubię zjeść coś lekkiego, ale mam i takie kiedy potrzebuję poczuć majonez. Nic na to nie poradzę, lubię sobie dogadzać i z zachwytem spożywać posiłek. Życie jest po to, by czerpać z niego ile się da. Choć dziś nie nadążałam z bieganiem za Emilką, dlatego dobrze, że czasem jest taki "czorcik", który mobilizuje do działania. Po całodniowym spacerze wydawało mi się, że energia gdzieś się ulotniła i, że nie jestem w stanie ruszyć palcem. Emi ma jednak dar przekonywania, na słowa "dość tego, obiecałaś!" pełna mobilizacja, i teraz dopiero czuję zmęczenie hehe. Pewne pokłady energii drzemią gdzieś uśpione, ale łatwiej powiedzieć "zrobimy to jutro", niż ruszyć tyłek. Dlatego dziękuję mojemu dziecku za upór w dążeniu do celu jakim jest pokazanie matce, że może więcej :)

Sałatka z jajkiem, brokułem i kurczakiem

Składniki:

* 1 brokuł
* 4 jajka
* 1,5 piersi z kurczaka
* 30 g migdałów pokrojonych w słupki
* przyprawa do kurczaka

Sos:

* 4 łyżki majonezu
* 2 łyżki mleka
* 2 łyżki jogurtu
* 2 ząbki czosnku
* odrobina koperku
* pieprz
* opcjonalnie szczypta przyprawy tzatziki (do smaku)

Przygotowanie:

Brokuła kroimy na różyczki, wrzucamy do wrzącej, posolonej wody,blanszujemy i wyjmujemy minutach na durszlak. Jajka można ugotować też na półtwardo, ładniej wtedy wyglądają, ale wszystko zależy od preferencji smakowych. Piersi z kurczaka kroimy w kostkę posypujemy przyprawą i odstawiamy na chwilkę, żeby się przegryzło, potem podsmażamy. Migdały wrzucamy na chwilkę na rozgrzaną, suchą patelnię, aż nabiorą złotego koloru i wydobędzie się z nich wspaniały aromat.  Wszystkie składniki sosu mieszamy ze sobą, ja blenduję, sos jest wówczas bardzo puszysty. Do miski wrzucamy na przemian różyczki brokuła, kurczaka, posypujemy migdałami, a na wierzchu układamy pokrojone na ćwiartki jajka, polewamy sosem i zabijamy pierwszy głód :)


Smacznego!!!



2 komentarze:

  1. przepis na dzisiejsze popołudnie :) mam nadzieję, że będzie równie smaczna, jak wygląda :)

    OdpowiedzUsuń