sobota, 28 września 2013

Prostokąty figowe


 Nie mogłam się powstrzymać, wybaczcie! Zdjęcie robiłam sama i nie jest rewelacyjne, ale to co chcę Wam przedstawić niewątpliwie takie jest!! Lubię zrobić coś raz, dwa, a przy tym usiąść i odpłynąć... Nie ma nic wspanialszego niż zachwyt nad smakiem, którego wcześniej nie znałam. Emilka pojechała na wakacje, tydzień okropnej pogody i tęsknoty sprawiły, że miałam dość. Całe szczęście, tak w życiu jak i w pogodzie kiedyś musi wyjść słońce, i jest!!! Dlatego figi, to co najczęściej przypomina mi Chorwację, to właśnie ich słodycz. Niestety te które są dostępne u nas w niczym im nie dorównują, ale... po to są wspomnienia. Prostokąty na cieście francuskim z figami, szynką prosciutto i serkiem kozim rozwaliły mnie, świetne połączenie smaków i wspaniała podróż. Tym razem sosem jest keczup, tylko dlatego że nie chciało mi się lecieć do sklepu.  Nic straconego, następnym razem bardziej się postaram. Koniec gadania, bo tym nikt się jeszcze nie najadł... no chyba, że ktoś uwielbia ploty tak bardzo, jak ja jedzenie :)

Prostokąty figowe

Składniki:

* płat ciasta francuskiego
* 2 figi
* pół serka koziego z czosnkiem i ziołami
* 4 plastry szynki prosciutto
* 4 łyżki keczupu do wysmarowania ciasta
* tymianek


Przygotowanie:

Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Wyjmujemy ciasto francuskie dzielimy na 4 części, każdą część nacinamy z każdej strony, nacięć nie łączymy, bo powstaną dwa odrębne prostokąty. Na każdym prostokącie rozprowadzamy po łyżce keczupu, sypiemy tymianek, dajemy porwaną szynkę prosciutto, kruszymy serek kozi (jeśli ktoś nie lubi, można dać mozzarellę lub gorgonzolę) i na koniec pokrojone w plastry figi. Wkładamy do piekarnika na ok. 20 minut, aż ciasto się zarumieni. Piekarniki są różne, więc najlepiej zaglądać.

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz